Forskningsdatabase
Abstract

Et kendetegn ved htx er, at det tværfaglige og projektarbejdet sammen med en kombination af teori og praktik i værksteder og laboratorier har haft en fremtrædende plads. Htx har dermed længere tids erfaring med nogle af de elementer, som med gymnasiereformen fra 2005 er fælles for de gymnasiale uddannelser. Disse erfaringer kan måske bruges bredere – både i forhold til gymnasieuddannelserne og i forhold til unges interesser for teknik og naturvidenskab. Dette hæfte præsenterer hovedresultater fra et forskningsprojekt, som er blevet gennemført fra 2006 til 2008 for at få en dybere indsigt i erfaringerne, og opnå en forståelse af de elementer ved htx, som har brug for gentænkning.

Fakta
Titel
Læringsmiljø og naturvidenskab på htx – kvaliteter og udfordringer
Forfatter(e)
Birgitte Simonsen, Lars Ulriksen, Henriette Tolstrup Holmegaard
Udgiver
Center for Ungdomsforskning, Aalborg Universitet
Udgivelse
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
46
Udgivelsesår
2008

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.