Forskningsdatabase
Abstract

I afhandlingen søger Anne Kahr-Højland at svare på, hvordan man kan konstruere og implementere et didaktisk design faciliteret af mobile teknologier i et semiformelt læringsmiljø med  henblik på at anspore unge til at interessere sig for naturfag samt støtte dem i at udvikle naturfaglig kompetence (scientific literacy). For at besvare dette forskningsspørgsmål, beskriver jeg i forskningsprojektet de læreprocesser, som aktiveres i EGO-TRAP på experimentarium, og formulerer på den baggrund generelle retningslinier og råd for  udvikling og anvendelse af didaktiske designs på science-centre.

Fakta
Titel
Læring er da ingen leg?
Forfatter(e)
Anne Kahr-Højland
Udgiver
DREAM: Danish Research Centre on Education and Advanced Media Materials, Syddansk Universitet
Udgivelse
Genre
Ph.d.-afhandling
Omfang, antal sider
231
Udgivelsesår
2009

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.