Forskningsdatabase
Abstract

I afhandlingen søger Anne Kahr-Højland at svare på, hvordan man kan konstruere og implementere et didaktisk design faciliteret af mobile teknologier i et semiformelt læringsmiljø med  henblik på at anspore unge til at interessere sig for naturfag samt støtte dem i at udvikle naturfaglig kompetence (scientific literacy). For at besvare dette forskningsspørgsmål, beskriver jeg i forskningsprojektet de læreprocesser, som aktiveres i EGO-TRAP på experimentarium, og formulerer på den baggrund generelle retningslinier og råd for  udvikling og anvendelse af didaktiske designs på science-centre.

Fakta
Titel
Læring er da ingen leg?
Forfatter(e)
Anne Kahr-Højland
Udgiver
DREAM: Danish Research Centre on Education and Advanced Media Materials, Syddansk Universitet
Udgivelse
Genre
Ph.d.-afhandling
Omfang, antal sider
231
Udgivelsesår
2009

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.