Forskningsdatabase
Abstract

Denne artikel udvikler med afsæt i det teoretiske analyseapparat Legitimation Code Theory (Maton, 2014) og begrebet semantisk tyngde et sæt analyseredskaber, der gør det muligt at undersøge empirisk, i hvilken grad en konkret videnpraksis evner at bevæge sig mellem det almene og det konkrete og i den henseende integrere teori og praksis.

Fakta
Titel
Lærerviden i spændingsfeltet mellem det almene og konkrete
Forfatter(e)
Peder Holm-Pedersen
Udgiver
Gymnasieforskning
Udgivelse
Genre
Artikel
Omfang, antal sider
25
Udgivelsesår
2023

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.