Hæftet diskuterer forhold som er vigtige at være opmærksom på i det arbejde med at udvikle og implementere et kvalitetssystem som de almene gymnasier står over for når gymnasiereformen træder i kraft i august 2005. Bekendtgørelsen om kvalitetssystemet er fælles for alle gymnasiale uddannelser, men hæftet koncentrerer sig om det almene gymnasium så det er målrettet de forhold der kendetegner området. Hæftet fokuserer på det at opbygge et kvalitetssystem og på de forskellige elementer der skal og kan indgå i kvalitetssystemet, herunder selvevaluering. Det belyser følgende spørgsmål. 1) Hvad er kvalitet, og hvad er et kvalitetssystem? 2) Hvordan opbygges et kvalitetssystem, og hvordan udvikles en kvalitetskultur? 3) Hvordan gribes løbende kvalitetsarbejde og selvevaluering an i praksis? Hæftet er først og fremmest tænkt som inspiration til ledelse og lærere.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Kvalitetsarbejde i det almene gymnasium
Forfatter(e)
Bo Söderberg
Udgiver
Danmarks Evalueringsinstitut
Udgivelse
Genre
Undersøgelse
Omfang, antal sider
34
Udgivelsesår
2005
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin

Magasin #35
er ude nu
Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.
Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt?
Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene
Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.