Forskningsdatabase
Abstract

"Hvad sker der, når man skal til at arbejde på en ny og anderledes måde med sin undervisningspraksis? Hvad betyder det, at lærerne skal observere og beskrive hinandens undervisningspraksisser? Hvordan observeres der? Hvordan forholder den observerede lærer sig til det at blive observeret af en kollega? Dette er nogle af de spørgsmål, denne rapport tager fat i. Den undersøger, hvad der sker, når lærere arbejder aktionsanalytisk med deres lærergerning og lærerpraksis med udgangspunkt i de sociale inklusions-/eksklusionsproblemstillinger, der blev beskrevet i den tidligere udgivne rapport' Social inklusion/eksklusion i tale og handling på HF & VUC

Fakta
Titel
Viljen til forandring i tale og handling
Forfatter(e)
Dion Rüsselbæk Hansen
Udgiver
Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet
Udgivelse
Gymnasiepædagogik, nr. 93
Genre
Forskningsrapport
Omfang, antal sider
86
Udgivelsesår
2013

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.