Forskningsdatabase
Abstract

"Hvad sker der, når man skal til at arbejde på en ny og anderledes måde med sin undervisningspraksis? Hvad betyder det, at lærerne skal observere og beskrive hinandens undervisningspraksisser? Hvordan observeres der? Hvordan forholder den observerede lærer sig til det at blive observeret af en kollega? Dette er nogle af de spørgsmål, denne rapport tager fat i. Den undersøger, hvad der sker, når lærere arbejder aktionsanalytisk med deres lærergerning og lærerpraksis med udgangspunkt i de sociale inklusions-/eksklusionsproblemstillinger, der blev beskrevet i den tidligere udgivne rapport' Social inklusion/eksklusion i tale og handling på HF & VUC

Fakta
Titel
Viljen til forandring i tale og handling
Forfatter(e)
Dion Rüsselbæk Hansen
Udgiver
Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet
Udgivelse
Gymnasiepædagogik, nr. 93
Genre
Forskningsrapport
Omfang, antal sider
86
Udgivelsesår
2013

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv, skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.