Denne rapport sætter fokus på det skriftlige arbejde i en række gymnasiale fag ud fra den betragtning, at det skriftlige arbejde er en uomgængelig ressource i undervisning og læring. Rapporten har også et videre samfundsmæssigt perspektiv. I den internationale uddannelsesverden er der i dag fokus på produktiv og kommunikativ kompetence. Det hænger sammen med en eksplosiv udvikling i kulturteknikkerne der gør skriftlighed til en nøglekompetence i dagens samfund. Det ene spor i projektet er den skriftlige praksis i videnskabsfagene. Det andet spor er skrivedidaktisk forskning og praksis.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Videnskabsretorik og skrivedidaktik
Forfatter(e)
Ellen Krogh
Udgiver
Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet
Udgivelse
Gymnasiepædagogik, Nr. 77
Genre
Forskningsrapport
Omfang, antal sider
142
Udgivelsesår
2010
Almen didaktik og pædagogik
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.