Forskningsdatabase
Abstract

Denne rapport sætter fokus på det skriftlige arbejde i en række gymnasiale fag ud fra den betragtning, at det skriftlige arbejde er en uomgængelig ressource i undervisning og læring. Rapporten har også et videre samfundsmæssigt perspektiv. I den internationale uddannelsesverden er der i dag fokus på produktiv og kommunikativ kompetence. Det hænger sammen med en eksplosiv udvikling i kulturteknikkerne der gør skriftlighed til en nøglekompetence i dagens samfund. Det ene spor i projektet er den skriftlige praksis i videnskabsfagene. Det andet spor er skrivedidaktisk forskning og praksis.

Fakta
Titel
Videnskabsretorik og skrivedidaktik
Forfatter(e)
Ellen Krogh
Udgiver
Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet
Udgivelse
Gymnasiepædagogik, Nr. 77
Genre
Forskningsrapport
Omfang, antal sider
142
Udgivelsesår
2010

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv, skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.