Forskningsdatabase
Abstract

Forskning i fagfællebedømmelse viser, at der er delte meninger blandt de studerende, når det kommer til brugen af fagfællebedømmelse der skal forbedre skolearbejdet. Tidligere forskning peger på, at det enten skyldes manglende elev-feedback, eller for stor forskel på hvad eleverne opfatter som godt skolearbejde. Formålet med rapporten er at undersøge fagfællebedømmelse i naturfagsundervisningen som social praksis, med det formål at bidrage til forståelse af de praktiske egenskaber (læs: affordance) og begrænsninger ved at bruge fagfællebedømmelse som et værktøj i undervisningen. NB. Rapporten er på engelsk.

Fakta
Titel
Using and rejecting peer feedback in the science classroom: a study of students’ negotiations on how to use peer feedback when designing experiments
Forfatter(e)
Jens Anker-Hansen og Maria Andrée
Udgiver
Research in Science & Technological Education
Udgivelse
Research in Science & Technological Education (vol. 37)NO. 3, s. 346–365
Genre
Forskningsrapport
Omfang, antal sider
21
Udgivelsesår

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.