Region Syddanmark besluttede i 2010 i relation til 95 procent-målsætningen at igangsætte et to-årigt udviklingsprojekt om anvendelsesorienteret undervisning. Et hold forskere fulgte processen, og rapporten fremlægger resultaterne af denne følgeforskning. Den bygger på en surveyundersøgelse, der belyser elevernes forhold til pædagogik, viden, motivation og uddannelsesønsker, med udgangspunkt i en række variabler, fx valg af ungdomsuddannelse, projektdeltagelse, køn, geografi samt forældrenes beskæftigelsesforhold.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Unges holdninger til pædagogik, viden og uddannelse
Forfatter(e)
Lilli Zeuner, Finn Wiedemann og Stine Scheuer
Udgiver
Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet
Udgivelse
Gymnasiepædagogik, Nr. 92
Genre
Forskningsrapport
Omfang, antal sider
190
Udgivelsesår
2013
Unge og uddannelse
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin

Magasin #35
er ude nu
Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.
Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt?
Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene
Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.