Forskningsdatabase
Abstract

Region Syddanmark besluttede i 2010 i relation til 95 procent-målsætningen at igangsætte et to-årigt udviklingsprojekt om anvendelsesorienteret undervisning. Et hold forskere fulgte processen, og rapporten fremlægger resultaterne af denne følgeforskning. Den bygger på en surveyundersøgelse, der belyser elevernes forhold til pædagogik, viden, motivation og uddannelsesønsker, med udgangspunkt i en række variabler, fx valg af ungdomsuddannelse, projektdeltagelse, køn, geografi samt forældrenes beskæftigelsesforhold.

Fakta
Titel
Unges holdninger til pædagogik, viden og uddannelse
Forfatter(e)
Lilli Zeuner, Finn Wiedemann og Stine Scheuer
Udgiver
Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet
Udgivelse
Gymnasiepædagogik, Nr. 92
Genre
Forskningsrapport
Omfang, antal sider
190
Udgivelsesår
2013

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.