Forskningsdatabase
Abstract

De gymnasiale uddannelser står i dag med store udfordringer, og præmisserne for undervisningen er under stadig forandring. Projektet handler om undervisningsorganisering, -former og -medier - på langs og tværs af fag. De gymnasiale uddannelser har som omdrejningspunkt koblingen mellem elevforudsætninger, lærernes didaktiske kompetencer og de formelle kompetencemål. Projektet fokuserer på digitale ressourcer til understøttelse af læring, på samarbejdsunderstøttende ressourcer og dermed på et anvendelsesperspektiv i forhold til undervisning.

Fakta
Titel
Undervisningsorganisering, -former og -medier – på langs og tværs af fag og gymnasiale uddannelser (3/4)
Forfatter(e)
Mathiasen, Helle (red), Christian Winther Bech, Christian Dalsgaard, Hans-Peter Degn, Claus Gregersen og Mette Brinch Thomsen
Udgiver
Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier, Institut for Æstetik og Kommunikation, Aarhus universitet
Udgivelse
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
203
Udgivelsesår
2012

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.