Denne publikation fremlægger resultaterne af en spørgeskemaundersøgelse af sproglæreres brug af digitale teknologier i gymnasieundervisningen. Spørgeskemaundersøgelsen er et led i projektet FREMDitSPROG, der har til formål at kvalificere gymnasielæreres udvikling af sprogfagene med inddragelse af digitale teknologier. Indeværende præsentation af spørgeskemaundersøgelsens resultater skal ikke stå alene, men skal ses som en indgang til og kvalificering af projektets arbejde med udvikling af sprogfagene.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Undersøgelse af digitale teknologier i fremmedsprogsundervisningen : Sproglæreres anvendelse af digitale teknologier i gymnasiet
Forfatter(e)
Francesco Caviglia, Christian Dalsgaard, Mette Alma Kjærsholm Boie og Mette Brinch Thomsen
Udgiver
DPU, Aarhus Universitet
Udgivelse
Genre
Bog
Omfang, antal sider
60
Udgivelsesår
2021
Sprogfag
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin

Magasin #35
er ude nu
Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.
Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt?
Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene
Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.