Forskningsdatabase
Abstract

Denne publikation fremlægger resultaterne af en spørgeskemaundersøgelse af sproglæreres brug af digitale teknologier i gymnasieundervisningen. Spørgeskemaundersøgelsen er et led i projektet FREMDitSPROG, der har til formål at kvalificere gymnasielæreres udvikling af sprogfagene med inddragelse af digitale teknologier. Indeværende præsentation af spørgeskemaundersøgelsens resultater skal ikke stå alene, men skal ses som en indgang til og kvalificering af projektets arbejde med udvikling af sprogfagene.

Fakta
Titel
Undersøgelse af digitale teknologier i fremmedsprogsundervisningen : Sproglæreres anvendelse af digitale teknologier i gymnasiet
Forfatter(e)
Francesco Caviglia, Christian Dalsgaard, Mette Alma Kjærsholm Boie og Mette Brinch Thomsen
Udgiver
DPU, Aarhus Universitet
Udgivelse
Genre
Bog
Omfang, antal sider
60
Udgivelsesår
2021

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.