VidereUddannelse til Gymnasielærer (VUG) var et projekt hvor CVU Storkøbenhavn og IMFUFA, Roskilde Universitetscenter, i årene 2004-2006 samarbejdede om at udvikle og afprøve en toårig efteruddannelse for ledige civilingeniører. Målet med projektet kan kort beskrives som udvikling og implementering af uddannelsesmoduler i et sammenhængende uddannelsesforløb der giver civilingeniører mulighed for at opnå formel undervisningskompetence til undervisning i matematik og fysik på gymnasialt niveau. I denne rapport fremlægges en evaluering af på hvilke områder VUG-projektet ser ud til at have nået dette mål og på hvilke områder det ikke ser ud til at være lykkedes.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Udviklings- og uddannelsesprojektet VidereUddannelse til Gymnasielærer (VUG) – Afsluttende evalueringsrapport
Forfatter(e)
Tomas Højgaard Jensen
Udgiver
Roskilde Universitet
Udgivelse
IMFUFAtekst 2007 (457)
Genre
Evalueringsrapport
Omfang, antal sider
203
Udgivelsesår
2007
STEM-fag
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin

Magasin #35
er ude nu
Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.
Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt?
Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene
Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.