Forskningsdatabase
Abstract

Denne ph.d.-afhandling er et bidrag til lærersamarbejdsforskningen, der er en del af skoleforskningen, og vil specifikt beskæftige sig med matematiklæreres muligheder for at deltage i kollegialt samarbejde om undervisning i handelsgymnasiet efter gymnasiereformen. Undersøgelsen bygger på kvalitative forskningsinterview, der vil analyseres med udgangspunkt i den tyske sociolog Niklas Luhmanns systemteori.

Fakta
Titel
Tid til lærersamarbejde - Iagttagelse af lærerkollegiale interaktionssystemer i handelsgymnasiet efter gymnasiereformen
Forfatter(e)
Thomas R.S. Albrechtsen
Udgiver
Syddansk Universitet
Udgivelse
Genre
Ph.d.-afhandling
Omfang, antal sider
329
Udgivelsesår
2011

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.