Forskningsdatabase
Abstract

Denne ph.d.-afhandling er et bidrag til lærersamarbejdsforskningen, der er en del af skoleforskningen, og vil specifikt beskæftige sig med matematiklæreres muligheder for at deltage i kollegialt samarbejde om undervisning i handelsgymnasiet efter gymnasiereformen. Undersøgelsen bygger på kvalitative forskningsinterview, der vil analyseres med udgangspunkt i den tyske sociolog Niklas Luhmanns systemteori.

Fakta
Titel
Tid til lærersamarbejde - Iagttagelse af lærerkollegiale interaktionssystemer i handelsgymnasiet efter gymnasiereformen
Forfatter(e)
Thomas R.S. Albrechtsen
Udgiver
Syddansk Universitet
Udgivelse
Genre
Ph.d.-afhandling
Omfang, antal sider
329
Udgivelsesår
2011

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.