Forskningsdatabase
Abstract

The article presents a tool for analysing transcribed and annotated video recordings. The tool relies on a network representation of the data, where the nodes derive from categories of activities. Following a summary of the observed learning situation, it is suggested how anthropological theory of the didactical (ATD) and communities of practice (CoP) can be incorporated in the network representation in order to investigate student discussion networks in physics classrooms.

Fakta
Titel
The Anthropological Theory of the Didactical (ATD)
Forfatter(e)
Carl Winsløw and Marianne Foss Mortensen
Udgiver
Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet
Udgivelse
Genre
Paper til fremlæggelse
Omfang, antal sider
109
Udgivelsesår
2011

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.