KLEO-projektet undersøger klasseledelse og erfaringsopsamling i ungdomsuddannelserne. Projektet er dels et lærerudviklingsprojekt og dels et skoleudviklingsprojekt, idet den pædagogiske ledelse indgår som en væsentlig medspiller og aktør i processen. I projektet uddannes otte KLEO-konsulenter til at forestå aktionslæringsprocessen udførsel i samspil med KLEO-lærerne på hver enkelt skole. De pædagogiske ledere gennemgår samme grundlæggende uddannelsesforløb som konsulenterne, under ledelse af CUDIM, AU. Projektet er en videreudvikling og opskalering af de gode erfaringer fra projektet relationskompetence og klasseledelse i gymnasiet: ROK-projektet, som kørte fra 2014 – 2017.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Tegn på lærerudvikling
Forfatter(e)
Lea Lund
Udgiver
Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier, Aarhus Universitet
Udgivelse
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
71
Udgivelsesår
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Almen didaktik og pædagogik
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.