Forskningsdatabase
Abstract

KLEO-projektet undersøger klasseledelse og erfaringsopsamling i ungdomsuddannelserne. Projektet er dels et lærerudviklingsprojekt og dels et skoleudviklingsprojekt, idet den pædagogiske ledelse indgår som en væsentlig medspiller og aktør i processen. I projektet uddannes otte KLEO-konsulenter til at forestå aktionslæringsprocessen udførsel i samspil med KLEO-lærerne på hver enkelt skole. De pædagogiske ledere gennemgår samme grundlæggende uddannelsesforløb som konsulenterne, under ledelse af CUDIM, AU. Projektet er en videreudvikling og opskalering af de gode erfaringer fra projektet relationskompetence og klasseledelse i gymnasiet: ROK-projektet, som kørte fra 2014 – 2017.

Fakta
Titel
Tegn på lærerudvikling
Forfatter(e)
Lea Lund
Udgiver
Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier, Aarhus Universitet
Udgivelse
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
71
Udgivelsesår

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.