Forskningsdatabase
Abstract

Denne rapport samler op på erfaringer fra tre skoleprojekter fra Undervisningsministeriets projekt Styrket formativ evaluering og udvikling af evalueringskulturen. De tre skoleprojekter handler, jævnfør projektets overordnede titel, alle om formativ evaluering, men med forskellige fokuspunkter. Projekterne har involveret et varierende antal af klasser og lærere, der har arbejdet mere eller mindre ens, men i rapporten her har man i udgangspunktet valgt at fokusere på et af hver skoles projekter i observationer og interviews. Fælles for de tre udvalgte projekter er, at de har arbejdet med formativ evaluering i forhold til skriftligt arbejde i 1.g-klasser. Alle tre projekter har involveret flere lærere, men der er forskel på,hvordan og i hvilken grad samarbejdet mellem lærerne har været organiseret. Alle tre projekter har på forskellig vis indeholdt lærersamarbejde, og i flere af dem har det været en klar målsætning helt fra projektbeskrivelsen netop at få lærerne til at arbejde sammen om den formative evaluering.

Fakta
Titel
Styrket formativ evaluering og udvikling af evalueringskulturen
Forfatter(e)
Gry Sandholm Jensen
Udgiver
Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier, Aarhus Unive
Udgivelse
Genre
Projektrapport
Omfang, antal sider
46
Udgivelsesår

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.