Forskningsdatabase
Abstract

Skrivning og sundhed undersøger skrivningens helende og styrkende potentiale for mennesker, uanset om de er sårbare, syge, pårørende eller arbejder i sundhedssektoren. I bogen deler 17 forskere og praktikere deres viden om og erfaringer med, hvordan man kan bruge skrivning, og hvad der sker, når man skriver.

Fakta
Titel
Stress i gymnasiet : Oplysning og refleksion gennem kreativ skrivning
Forfatter(e)
Rebekka Boyding, Lasse Raaby Gammelgaard og Signe Uldbjerg
Udgiver
Aarhus Universitetsforlag
Udgivelse
s. 103-124
Genre
Bidrag til bog
Omfang, antal sider
21
Udgivelsesår
2021

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.