Skrivning og sundhed undersøger skrivningens helende og styrkende potentiale for mennesker, uanset om de er sårbare, syge, pårørende eller arbejder i sundhedssektoren. I bogen deler 17 forskere og praktikere deres viden om og erfaringer med, hvordan man kan bruge skrivning, og hvad der sker, når man skriver.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Stress i gymnasiet : Oplysning og refleksion gennem kreativ skrivning
Forfatter(e)
Rebekka Boyding, Lasse Raaby Gammelgaard og Signe Uldbjerg
Udgiver
Aarhus Universitetsforlag
Udgivelse
s. 103-124
Genre
Bidrag til bog
Omfang, antal sider
21
Udgivelsesår
2021
Almen didaktik og pædagogik
Unge og uddannelse
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.