STEAM på museer er et 2-årigt projekt, der involverer syv museer og otte gymnasier i Region Midtjylland, som i otte partnerskaber vil samarbejde om at udvikle, gennemføre og evaluere, hvordan museer kan bruges som læringsressource og arena for STEAM-faglige forløb.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
STEAM på museer
Forfatter(e)
Stine Vølund og Line Højgaard Porse
Udgiver
Interface.dk
Udgivelse
Genre
Forskningsrapport
Omfang, antal sider
64
Udgivelsesår
2025
STEM-fag
Humaniora og samfundsfag
Almen didaktik og pædagogik
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin

Magasin #35
er ude nu
Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.
Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme kolleger, der bliver hørt?
Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene
Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.





