Forskningsdatabase
Abstract

Artiklen sætter fokus på flersprogede elevers tilegnelse af dansk som kompleks transformationsproces af et sprogligt repetoire, hvor nye sproglige ressourcer føjes til i tæt samspil med sociale identitetsprocesser, og efterlyser øget indsigt i, hvordan det finder sted og vil kunne udvikles i gymnasiet. 

Fakta
Titel
Sprog i bevægelse
Forfatter(e)
Helle Pia Laursen
Udgiver
Dansklaererforeningen. Det/Almene Gymnasium og HF
Udgivelse
Dansk Noter nr. 3, s. 15-17
Genre
Artikel
Omfang, antal sider
3
Udgivelsesår
2021

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.