Forskningsdatabase
Abstract

Samspillet mellem fagene er et prioriteret område i Udviklingsprogrammet for fremtidens ungdomsuddannelser. Artiklens forfatter undersøger, hvorledes dette samspil kan foregå som en brobygning mellem de såkaldte hårde og bløde naturvidenskabelige fag og mellem naturvidenskaberne og de øvrige fag. Gennem en diskussion af begreberne hårde og bløde fag, eksemplificeret ved fysik og geografi, konkluderes, hvorledes et sådant samspil kan være afgørende for at fremme udviklingen af en naturvidenskabelig dimension i dannelsen.

Fakta
Titel
Samspillet mellem fagene
Forfatter(e)
Jens Dolin
Udgiver
Undervisningsministeriet
Udgivelse
Uddannelse 2001 (5)
Genre
Forskningsartikel
Omfang, antal sider
Udgivelsesår
2001

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.