Forskningsdatabase
Abstract

Danmark er fortsat langt fra målet om, at 95 pct. af en ungdomsårgang skal gennemføre en ungdomsuddannelse. Det kan der naturligvis være flere årsager til. I det følgende fokuseres på betydningen af det faglige niveau i folkeskolen, men ungdomsuddannelsernes indhold og form kan selvsagt også spille en rolle ligesom de unges personlige og sociale kompetencer og graden af forældreopbakning til uddannelse osv. kan spille ind.

Fakta
Titel
Sammenhængen mellem folkeskolens faglige niveau og sandsynligheden for at gennemføre en ungdomsuddannelse
Forfatter(e)
Jørgen Søndergaard
Udgiver
Det Nationale Forskningscenter for Velfærd
Udgivelse
Genre
Notat
Omfang, antal sider
8
Udgivelsesår

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.