Forskningsdatabase
Abstract

En teoretisk og empirisk analyse af 'forestillinger om organisation' som håndtering af det væsentlige krydspres, der er en følge af de to reformer: Indholdsreformen fra 2005 og strukturreformen fra 2007. På baggrund af rektorinterviews og analyser af konkurrerende og konfliktuerende pres fra omverdenen, diskuteres forskellige modeller for organisation.

Fakta
Titel
Rektor tænker organisation: Organisationsforestillinger i lyset af den dobbelte reform af det almene gymnasium.
Forfatter(e)
Peter Henrik Raae
Udgiver
Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet
Udgivelse
Gymnasiepædagogik, Nr. 67
Genre
Forskningsmonografi
Omfang, antal sider
170
Udgivelsesår
2008

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.