Forskningsdatabase
Abstract

Når vi skal lære om vores fysisk-biologiske omverden, bygger vi på medfødte eller meget tidligt udviklede læreprogrammer, og den biologisk betingede lærelyst har forskelligt fokus i forskellige aldersklasser. Skolens naturfagsundervisning arbejder dels inden for, dels uden for de indbyggede programmers rammer, hvilket kræver vidt forskellige arbejdsformer, og den vender tit tingene på hovedet i forhold til elevernes aldersbetingede interessefokus.

Fakta
Titel
Naturvidenskab og elevernes natur
Forfatter(e)
Kirsten Paludan
Udgiver
Undervisningsministeriet
Udgivelse
Uddannelse 2001 (5)
Genre
Tidsskriftartikel
Omfang, antal sider
Udgivelsesår
2001

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.