I denne artikel undersøger jeg kort forskellige udfordringer, der kan ligge i at få elever og studerende til at engagere sig i feedback. Feedback undersøges som social praksis, og formålet med artiklen er at vise den engagerede underviser, at gode intentioner med at indføre interaktiv feedback i undervisningen kan møde udfordringer, der hidrører fra de kontekster, som feedback indgår i, og som den har omkring sig. Artiklens hovedbudskab er, at en ændring af, hvordan elever skal bruge feedback, næppe kan gøres af én underviser alene.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Når elever ikke engagerer sig i feedback
Forfatter(e)
Bente Mosgaard Jørgensen
Udgiver
Fransklærer Foreningen
Udgivelse
FranskNyt, s. 17-19
Genre
Artikel
Omfang, antal sider
3
Udgivelsesår
2022
Sprogfag
Almen didaktik og pædagogik
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.