Forskningsdatabase
Abstract

I denne artikel undersøger jeg kort forskellige udfordringer, der kan ligge i at få elever og studerende til at engagere sig i feedback. Feedback undersøges som social praksis, og formålet med artiklen er at vise den engagerede underviser, at gode intentioner med at indføre interaktiv feedback i undervisningen kan møde udfordringer, der hidrører fra de kontekster, som feedback indgår i, og som den har omkring sig. Artiklens hovedbudskab er, at en ændring af, hvordan elever skal bruge feedback, næppe kan gøres af én underviser alene.

Fakta
Titel
Når elever ikke engagerer sig i feedback
Forfatter(e)
Bente Mosgaard Jørgensen
Udgiver
Fransklærer Foreningen
Udgivelse
FranskNyt, s. 17-19
Genre
Artikel
Omfang, antal sider
3
Udgivelsesår
2022

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.