Forskningsdatabase
Abstract

I denne artikel undersøger jeg kort forskellige udfordringer, der kan ligge i at få elever og studerende til at engagere sig i feedback. Feedback undersøges som social praksis, og formålet med artiklen er at vise den engagerede underviser, at gode intentioner med at indføre interaktiv feedback i undervisningen kan møde udfordringer, der hidrører fra de kontekster, som feedback indgår i, og som den har omkring sig. Artiklens hovedbudskab er, at en ændring af, hvordan elever skal bruge feedback, næppe kan gøres af én underviser alene.

Fakta
Titel
Når elever ikke engagerer sig i feedback
Forfatter(e)
Bente Mosgaard Jørgensen
Udgiver
Fransklærer Foreningen
Udgivelse
FranskNyt, s. 17-19
Genre
Artikel
Omfang, antal sider
3
Udgivelsesår
2022

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.