Forskningsdatabase
Abstract

Udgivelsen skal give fagdidaktisk inspiration til og vejledning i at undervise i de merkantile fag i gymnasiet. Udgivelsen centrerer om nyere fagdidaktiske emner som praksisnær undervisning, innovation, PBL og skriftlighed. Merkantil fagdidaktik henvender sig primært til undervisere i de økonomiske fag: international økonomi, virksomhedsøkonomi, afsætning, erhvervsjura og innovation – og særligt til pædagogikumkandidater, -vejledere og kursusledere.

Fakta
Titel
Merkantil fagdidaktik
Forfatter(e)
Torben Spanget Christensen, Morten Winther Bülow, Kirsten Vejlstrup (Redaktør), Claus Faber Timm, Mikkel Brunvold, Nicolai Reinholt Lerche, Troels Finjord Højberg
Udgiver
Systime
Udgivelse
Genre
Bog
Omfang, antal sider
338
Udgivelsesår
2019

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.