Udgivelsen skal give fagdidaktisk inspiration til og vejledning i at undervise i de merkantile fag i gymnasiet. Udgivelsen centrerer om nyere fagdidaktiske emner som praksisnær undervisning, innovation, PBL og skriftlighed. Merkantil fagdidaktik henvender sig primært til undervisere i de økonomiske fag: international økonomi, virksomhedsøkonomi, afsætning, erhvervsjura og innovation – og særligt til pædagogikumkandidater, -vejledere og kursusledere.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Merkantil fagdidaktik
Forfatter(e)
Torben Spanget Christensen, Morten Winther Bülow, Kirsten Vejlstrup (Redaktør), Claus Faber Timm, Mikkel Brunvold, Nicolai Reinholt Lerche, Troels Finjord Højberg
Udgiver
Systime
Udgivelse
Genre
Bog
Omfang, antal sider
338
Udgivelsesår
2019
Almen didaktik og pædagogik
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin

Magasin #35
er ude nu
Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.
Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt?
Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene
Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.