Forskningsdatabase
Abstract

Denne monografi undersøger karriereperspektivets konstruktion i det almene gymnasiums læreplaner på tværs af tre læreplansniveauer: Det politiske, det programmatiske og det praktiske læreplansniveau. Ambitionen med afhandlingen er for det første at etablere og udvikle et teoretisk informeret fortolkningsrum for karriereperspektivet ved at spørge til, hvordan karriereperspektivet fortolkes på et undervisningspraktisk læreplansniveau i gymnasieskolen? Og i hvilken grad relaterer det sig til det politiske og programmatiske læreplansniveau? 

Fakta
Titel
Med ryggen til fremtiden : Konstruktionen af karriereperspektivet i gymnasiets læreplaner
Forfatter(e)
Laura Cordes Felby
Udgiver
Aarhus Universitet
Udgivelse
Genre
Ph.d. afhandling
Omfang, antal sider
352
Udgivelsesår
2021

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.