Forskningsdatabase
Abstract

Formålet med denne rapport er at fremlægge resultaterne fra forskningsprojektet Kompetencer i produktionsorienterede forløb. Målet med projektet har været at identificere centrale kompetencer og arbejdsprocesser i forskellige produktionsorienterede forløb i billedkunst, design og mediefag. Projektet har haft særligt fokus på, hvordan produktionsorienterede forløb kan skabe sammenhænge mellem teori og praksis. Det overordnede forskningsspørgsmål for projektet er: Hvilke særlige kompetencer udøver eleverne i forløb i billedkunst, design og mediefag, der kombinerer teori/analyse og praksis/produktion?

Fakta
Titel
Kompetencer i produktionsorienterede forløb – faser og processer
Forfatter(e)
Christian Dalsgaard
Udgiver
Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier, Aarhus Universitet
Udgivelse
Genre
Forskningsrapport
Omfang, antal sider
62
Udgivelsesår

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.