Forskningsdatabase
Abstract

Interkulturel didaktik viser, hvordan man som lærer i gymnasiet kan integrere en interkulturel dimension i sin undervisning og derigennem bygge bro over grænser og fordomme. På den måde kan man skabe et rum, hvor alle elever uanset baggrund får fuldt udbytte af undervisningen.

Fakta
Titel
Interkulturel didaktik
Forfatter(e)
Peter Hobel, Morten Meisner og Tine Brøndum
Udgiver
Frydenlund
Udgivelse
Genre
Bog
Omfang, antal sider
185
Udgivelsesår
2020

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.