Forskningsdatabase
Abstract

Med udgangspunkt i Banks undervisningstilrettelæggelse kommer Peter Hobel i denne artikel ind på, hvordan lærere kritisk kan analysere deres eget kulturelle udgangspunkt og undervisning.

Fakta
Titel
Interkulturel didaktik
Forfatter(e)
Peter Hobel
Udgiver
EMU
Udgivelse
Genre
Artikel
Omfang, antal sider
Udgivelsesår
2021

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.