Forskningsdatabase
Abstract

The aim of this study is to follow institutional introductions of the number e with the framework of The Anthropological Theory of Didactics. To simplify the process of analysing these introductions two mathematical organizations are constructed. The first organization focuses on the introduction and the other one on the value of the number e. This article shows some hinders for students learning and familiarization with the number e within and between the observed institutions.

Fakta
Titel
Institutional practices in the case of the number e at upper secondary school in Sweden
Forfatter(e)
Semir Becevic
Udgiver
Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet
Udgivelse
The Anthropological Theory of the Didactical, s.79-95
Genre
Paper til fremlæggelse
Omfang, antal sider
17
Udgivelsesår

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.