Nærværende rapport er en formativ evaluering af projektet Innovationskraft og entreprenørskab på gymnasier i Region Hoved staden. Rapporten er nr. 2 i en serie på i alt fire fortløbende rapporter om dette projekt. Rapporten er skrevet på grundlag af indsamling data om – Anden-runde pilotprojekter på partnerskolerne, CPH West, Ørestad Gymnasium, Gammel Hellerup Gymnasium, Handelsskolen København Nord, Helsingør Gymnasium, Københavns Åbne Gymnasium, Lyngby Tekniske Gymnasium og Rungsted Gymnasium. Vi har koncentreret os om disse otte skoler, selvom der efterhånden er kommet en lang række andre skoler til, fordi vi tror på, at de problemstillinger, vi møder der, er dækkende for de problemstillinger, der er på skolerne i forbindelse med innovationsprojektet. – Vidensmesser i projektet.– De faglige netværk. Desuden har der været kontakt mellem evalueringsgruppen og Styringsgruppen, og evaluator har deltaget i workshops og kurser i projektet, hvilket også har bidraget med et input til evalueringen. Dataindsamlingen har fundet sted i skoleåret 2010/2011. I denne rapport fortsætter vi begrebsdiskussionen fra rapport De enkelte afsnit kan læses uafhængig af hinanden, men vi har tilstræbt at anvende de begreber, vi udvikler i starten af rapporten, i de analyser, der kommer senere i rapporten. Så længe lager haves kan rapporten fås mod betaling af porto og forsendelse ved henvendelse til Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, Syddansk Universitet. Telefon: +45 6550 3659, e-mail: Bettina.Ross@ifpr.sdu.dk. Rapporten kan også gratis downloades på adressen: http:// www.sdu.dk/Om_SDU/Institutter_centre/Ifpr/Formidling/ Tidsskrifter/Gymnasiepeadagogik.aspx
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Innovation i gymnasiet
Forfatter(e)
Torben Spanget Christensen, Peter Hobel og Michael Paulsen
Udgiver
Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier Syddansk Universitet
Udgivelse
Gymnasiepædagogik Nr. 82
Genre
Forskningsrapport
Omfang, antal sider
162
Udgivelsesår
2011
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.