Forskningsdatabase
Abstract

Nærværende rapport er en formativ evaluering af projektet Innovationskraft og entreprenørskab på gymnasier i Region Hoved staden. Rapporten er nr. 2 i en serie på i alt fire fortløbende rapporter om dette projekt. Rapporten er skrevet på grundlag af indsamling data om – Anden-runde pilotprojekter på partnerskolerne, CPH West, Ørestad Gymnasium, Gammel Hellerup Gymnasium, Handelsskolen København Nord, Helsingør Gymnasium, Københavns Åbne Gymnasium, Lyngby Tekniske Gymnasium og Rungsted Gymnasium. Vi har koncentreret os om disse otte skoler, selvom der efterhånden er kommet en lang række andre skoler til, fordi vi tror på, at de problemstillinger, vi møder der, er dækkende for de problemstillinger, der er på skolerne i forbindelse med innovationsprojektet. – Vidensmesser i projektet.– De faglige netværk. Desuden har der været kontakt mellem evalueringsgruppen og Styringsgruppen, og evaluator har deltaget i workshops og kurser i projektet, hvilket også har bidraget med et input til evalueringen. Dataindsamlingen har fundet sted i skoleåret 2010/2011. I denne rapport fortsætter vi begrebsdiskussionen fra rapport De enkelte afsnit kan læses uafhængig af hinanden, men vi har tilstræbt at anvende de begreber, vi udvikler i starten af rapporten, i de analyser, der kommer senere i rapporten. Så længe lager haves kan rapporten fås mod betaling af porto og forsendelse ved henvendelse til Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, Syddansk Universitet. Telefon: +45 6550 3659, e-mail: Bettina.Ross@ifpr.sdu.dk. Rapporten kan også gratis downloades på adressen: http:// www.sdu.dk/Om_SDU/Institutter_centre/Ifpr/Formidling/ Tidsskrifter/Gymnasiepeadagogik.aspx

Fakta
Titel
Innovation i gymnasiet
Forfatter(e)
Torben Spanget Christensen, Peter Hobel og Michael Paulsen
Udgiver
Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier Syddansk Universitet
Udgivelse
Gymnasiepædagogik Nr. 82
Genre
Forskningsrapport
Omfang, antal sider
162
Udgivelsesår
2011

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.