Forskningsdatabase
Abstract

I denne rapport fremlægger Danmarks Evalueringsinstitut, EVA, evalueringen af faget historie med samfundskundskab i det almene gymnasium. Evalueringen er gennemført i et samarbejde mellem EVA og en faglig evalueringsgruppe i henhold til instituttets Handlingsplan 2000. Evalueringen baserer sig på et stort dokumentationsgrundlag, herunder selvevalueringer ved historielærere, ledelser og elever på 15 udvalgte gymnasieskoler i Danmark samt en spørgeskemaundersøgelse omfattende alle lærere med undervisningskompetence i faget i det almene gymnasium.

Fakta
Titel
Historie med samfundskundskab i det almene gymnasium
Forfatter(e)
Michael Andersen
Udgiver
Danmarks Evalueringsinstitut
Udgivelse
Genre
Evalueringsrapport
Omfang, antal sider
209
Udgivelsesår
2001

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.