Forskningsdatabase
Abstract

Julie Marie Isager har i hendes spændende forskning undersøgt, hvordan elever fortolker og håndterer de mundtlige eksamener i gymnasiet. I artiklen ‘Gymnasieelevers forberedelse i det forsømte forår – hvad er en god eksamenspræstation i historie?’ viser Isager hvordan man gennem kvalitativ forskning kan fortolke elevers navigation for at præstere godt til den mundtlige eksamen. Forskningen viser, at der er behov for at styrke forberedelsen af og undervisningen i, hvad en god historiefaglig præstation til eksamen indebærer.

Fakta
Titel
Gymnasieelevers forberedelse i det forsømte forår – hvad er en god eksamenspræstation i historie?
Forfatter(e)
Julie Marie Isager
Udgiver
Historielærerforeningen
Udgivelse
Noter #233
Genre
Tidsskriftartikel
Omfang, antal sider
Udgivelsesår
2022

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.