Forskningsdatabase
Abstract

Kapitlet fokuserer på, hvordan elever der går i 1.g, tilskriver faglighed og fagligt samspil mening, ved at undersøge, hvordan eleverne positionere sig i forhold til tre spørgsmål: 1) Hvad vil det sige at 'kunne fag'? 2) Hvordan produceres viden i skolen? 3) Hvad er fagligt samspil, og hvad er formålet med det? 

Fakta
Titel
Faglighed og fagligt samspil
Forfatter(e)
Camilla Kølsen Petersen og Peter Hobel
Udgiver
Hans Reitzels Forlag
Udgivelse
Gymnasiet i udvikling, kap. 3, s. 77-107
Genre
Bidrag til bog
Omfang, antal sider
30
Udgivelsesår
2020

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.