Forskningsdatabase
Abstract

Undersøgelsen fokuserer på følgende temaer: • Lærernes opfattelse af elevernes mulighed for at deltage i forskellige undervisningsaktiviteter • Lærernes opfattelse af elevernes generelle faglige niveau sammenlignet med tilsvarende årgange andre år • Lærernes opfattelse af elevernes faglige formåen ift. en række konkrete aspekter af fagenes viden, færdigheder og kompetencer • Lærernes opfattelse af elevernes formåen, når det kommer til studiekompetencer • Lærernes opfattelse af elevernes motivation for at deltage i undervisning og gå i gymnasiet

Fakta
Titel
Faglighed i gymnasiet efter COVID-19: Et lærerperspektiv på konsekvenserne af COVID-19
Forfatter(e)
Ane Qvortrup, Torben Spanget Christensen, Peter Hobel, Eva Lykkegaard & Anke Piekut
Udgiver
Syddansk Universitet. Institut for Kulturvidenskaber
Udgivelse
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
90
Udgivelsesår
2021

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.