Undersøgelsen fokuserer på følgende temaer: • Lærernes opfattelse af elevernes mulighed for at deltage i forskellige undervisningsaktiviteter • Lærernes opfattelse af elevernes generelle faglige niveau sammenlignet med tilsvarende årgange andre år • Lærernes opfattelse af elevernes faglige formåen ift. en række konkrete aspekter af fagenes viden, færdigheder og kompetencer • Lærernes opfattelse af elevernes formåen, når det kommer til studiekompetencer • Lærernes opfattelse af elevernes motivation for at deltage i undervisning og gå i gymnasiet
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Faglighed i gymnasiet efter COVID-19: Et lærerperspektiv på konsekvenserne af COVID-19
Forfatter(e)
Ane Qvortrup, Torben Spanget Christensen, Peter Hobel, Eva Lykkegaard & Anke Piekut
Udgiver
Syddansk Universitet. Institut for Kulturvidenskaber
Udgivelse
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
90
Udgivelsesår
2021
Unge og uddannelse
Uddannelse og samfund
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.