Forskningsdatabase
Abstract

Undersøgelsen fokuserer på følgende temaer: • Lærernes opfattelse af elevernes mulighed for at deltage i forskellige undervisningsaktiviteter • Lærernes opfattelse af elevernes generelle faglige niveau sammenlignet med tilsvarende årgange andre år • Lærernes opfattelse af elevernes faglige formåen ift. en række konkrete aspekter af fagenes viden, færdigheder og kompetencer • Lærernes opfattelse af elevernes formåen, når det kommer til studiekompetencer • Lærernes opfattelse af elevernes motivation for at deltage i undervisning og gå i gymnasiet

Fakta
Titel
Faglighed i gymnasiet efter COVID-19: Et lærerperspektiv på konsekvenserne af COVID-19
Forfatter(e)
Ane Qvortrup, Torben Spanget Christensen, Peter Hobel, Eva Lykkegaard & Anke Piekut
Udgiver
Syddansk Universitet. Institut for Kulturvidenskaber
Udgivelse
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
90
Udgivelsesår
2021

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.