Dette kapitel giver et bud på hvad de gymnasiale merkantile fag kan bidrage med til almendannelsen og introducerer nogle centrale fagdidaktiske tankemønstre i de merkantile fag, primært med inspiration fra den tyske tradition for didaktik i de økonomiske skolefag, men også med inspiration fra fagdidaktik i nærliggende fagområder, især politische Buildung og fra almendidaktikken.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Fagdidaktiske mønstre i de merkantile fag
Forfatter(e)
Torben Spanget Christensen
Udgiver
Systime
Udgivelse
Merkantil fagdidaktik, s. 25-62
Genre
Bidrag til bog
Omfang, antal sider
37
Udgivelsesår
2019
Merkantile fag
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.