Forskningsdatabase
Abstract

Dette kapitel giver et bud på hvad de gymnasiale merkantile fag kan bidrage med til almendannelsen og introducerer nogle centrale fagdidaktiske tankemønstre i de merkantile fag, primært med inspiration fra den tyske tradition for didaktik i de økonomiske skolefag, men også med inspiration fra fagdidaktik i nærliggende fagområder, især politische Buildung og fra almendidaktikken. 

Fakta
Titel
Fagdidaktiske mønstre i de merkantile fag
Forfatter(e)
Torben Spanget Christensen
Udgiver
Systime
Udgivelse
Merkantil fagdidaktik, s. 25-62
Genre
Bidrag til bog
Omfang, antal sider
37
Udgivelsesår
2019

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.