Forskningsdatabase
Abstract

Dette kapitel giver et bud på hvad de gymnasiale merkantile fag kan bidrage med til almendannelsen og introducerer nogle centrale fagdidaktiske tankemønstre i de merkantile fag, primært med inspiration fra den tyske tradition for didaktik i de økonomiske skolefag, men også med inspiration fra fagdidaktik i nærliggende fagområder, især politische Buildung og fra almendidaktikken. 

Fakta
Titel
Fagdidaktiske mønstre i de merkantile fag
Forfatter(e)
Torben Spanget Christensen
Udgiver
Systime
Udgivelse
Merkantil fagdidaktik, s. 25-62
Genre
Bidrag til bog
Omfang, antal sider
37
Udgivelsesår
2019

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.