I denne rapport evaluerer VIVE – Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd (herefter VIVE) rammeforsøget med det formål at beskrive erfaringerne fra arbejdet med og bedømmelsen af elevernes innovative kompetencer. Evalueringens formål er både rettet mod erfaringerne med implementeringen og virkningen af rammeforsøget.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Evaluering af rammeforsøg med prøver i innovative kompetencer
Forfatter(e)
Lasse Hønge Flarup og Louise Ladegaard Bro
Udgiver
VIVE – Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd.
Udgivelse
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
68
Udgivelsesår
2021
Almen didaktik og pædagogik
Uddannelse og samfund
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin

Magasin #35
er ude nu
Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.
Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt?
Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene
Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.