Forskningsdatabase
Abstract

På initiativ af VILLUM FONDEN og Engineer the Future har vi udarbejdet et vidensgrundlag, som kortlægger behov, muligheder og forudsætninger i forbindelse med en eventuel implementering af engineering-undervisning i det almene gymnasium (stx), primært med henblik på integration i de naturvidenskabelige fag eller i tværgående undervisning, der involverer fagene.

Fakta
Titel
Engineering i Gymnasiet: Vidensgrundlag
Forfatter(e)
Peer Daugbjerg, Lars Brian Krogh, Keld Nielsen og Martin Krabbe Sillasen
Udgiver
Danske Proffessionshøjskoler
Udgivelse
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
130
Udgivelsesår
2021

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.