Forskningsdatabase
Abstract

Vi lever i en verden præget af kulturmøde, migration og diversitet. Der er brug for lærere, der kan bygge bro mellem kulturelle, etniske og religiøse grænser, som har blik for nye muligheder og kan opfinde nye paradigmer. Med baggrund i amerikansk forskning skriver kronikøren om mulige tilgange i interkulturel didaktik.

Fakta
Titel
En vej ind i den interkulturelle udfordring
Forfatter(e)
Peter Hobel
Udgiver
Gymnasieskolen
Udgivelse
Genre
Artikel
Omfang, antal sider
3
Udgivelsesår
2021

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.