Forskningsdatabase
Abstract

I dette projekt undersøges samarbejde i digitale kontekster med afsæt i elevernes perspektiver på det. Projektet - som vi også skriver om i indledningen - er udarbejdet ud fra praksisnære problemstillinger, som vi som undervisere og medarbejdere i gymnasieskolen har mødt og stadig møder. Herigennem ses konkrete problemområder, hvor antagelsen har været, at det må være muligt at imødekomme de udfordringer, vi møder i elevernes samarbejde i digitale omgivelser. Vores arbejdserfaring drages fra 30-35 års kumuleret undervisning på tværs af fag og fakulteter, hvor gruppens medlemmer har bestredet poster, der henhører under digitale udvalg, projekter i digital dannelse og deltagelse i bl.a. forskningsprojektet DiDaK, oplæg på FIP-kurser (officielle fagdidaktiske kurser udbudt af Styrelsen for Undervisning og Kvalitet samt Gymnasieskolernes Lærerforening) samt andre kurser og ansvar for efteruddannelse af kollegaer.

Fakta
Titel
Elevperspektiver på ikt-integrerende samarbejdspraksisser i gymnasiet
Forfatter(e)
Kim Holflod, Anne Erben og Christian Aalborg Frandsen
Udgiver
Aalborg Universitet
Udgivelse
Genre
Bog
Omfang, antal sider
Udgivelsesår
2019

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.