Forskningsdatabase
Abstract

I dette projekt undersøges samarbejde i digitale kontekster med afsæt i elevernes perspektiver på det. Projektet - som vi også skriver om i indledningen - er udarbejdet ud fra praksisnære problemstillinger, som vi som undervisere og medarbejdere i gymnasieskolen har mødt og stadig møder. Herigennem ses konkrete problemområder, hvor antagelsen har været, at det må være muligt at imødekomme de udfordringer, vi møder i elevernes samarbejde i digitale omgivelser. Vores arbejdserfaring drages fra 30-35 års kumuleret undervisning på tværs af fag og fakulteter, hvor gruppens medlemmer har bestredet poster, der henhører under digitale udvalg, projekter i digital dannelse og deltagelse i bl.a. forskningsprojektet DiDaK, oplæg på FIP-kurser (officielle fagdidaktiske kurser udbudt af Styrelsen for Undervisning og Kvalitet samt Gymnasieskolernes Lærerforening) samt andre kurser og ansvar for efteruddannelse af kollegaer.

Fakta
Titel
Elevperspektiver på ikt-integrerende samarbejdspraksisser i gymnasiet
Forfatter(e)
Kim Holflod, Anne Erben og Christian Aalborg Frandsen
Udgiver
Aalborg Universitet
Udgivelse
Genre
Bog
Omfang, antal sider
Udgivelsesår
2019

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.