Artiklen beskriver ordblindhed og skriftsprogsvanskeligheder og kobler dette til engelskundervisning og det engelsk sprog. Der peges på, hvordan læse- og skriveteknologi (LST) kan inddrages i undervisningen og på engelsklærerens didaktiske overvejelser i forbindelse med dette.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Elever med og i skriftsprogsvanskeligheder
Forfatter(e)
Anja Bols Slåttvik
Udgiver
Engelsklærerforeningen for Gymnasiet og HF
Udgivelse
TidsskriftAnglo Files - Journal of English Teaching, vol. 202, nr. 4, s. 83-87
Genre
Artikel
Omfang, antal sider
5
Udgivelsesår
2021
Almen didaktik og pædagogik
Sprogfag
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.






