Forskningsdatabase
Abstract

Artiklen beskriver ordblindhed og skriftsprogsvanskeligheder og kobler dette til engelskundervisning og det engelsk sprog. Der peges på, hvordan læse- og skriveteknologi (LST) kan inddrages i undervisningen og på engelsklærerens didaktiske overvejelser i forbindelse med dette.

Fakta
Titel
Elever med og i skriftsprogsvanskeligheder
Forfatter(e)
Anja Bols Slåttvik
Udgiver
Engelsklærerforeningen for Gymnasiet og HF
Udgivelse
TidsskriftAnglo Files - Journal of English Teaching, vol. 202, nr. 4, s. 83-87
Genre
Artikel
Omfang, antal sider
5
Udgivelsesår
2021

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.