Forskningsdatabase
Abstract

I indeværende rapport har DTU IBM leveret prognoser for effekten på kontakttallet (Rt) på regionsniveau i fire forskellige scenarier vedrørende genåbning af skoler og arbejdspladser: 1. Smitteopsporing og ingen indførsel af gentagne, ugentlige antigentest 2. Ingen smitteopsporing og ingen indførsel af gentagne, ugentlige antigentest 3. Indførsel af gentagne, ugentlige antigentest uden smitteopsporing 4. Indførsel af gentagne, ugentlige antigentest og smitteopsporing Hver af de fire scenarier undersøges indenfor følgende to antigentestscreeningstrategier: 1. Alle skoleklasser og arbejdspladser er underlagt strategien 2. Afgangsklasserne i grundskolen, gymnasier og erhvervsuddannelser er underlagt strategien. Arbejdspladser og resten af skoleklasserne screenes ikke. Yderligere, i skolerne er der kun tilladt fysisk fremmøde for 0-4.klasse samt afgangsklasser. Resultaterne i denne rapport tager udgangspunkt i en individbaseret model (DTU IBM), hvor effekten af de forskellige scenarier vurderes med udgangspunkt i Region Hovedstaden.

Fakta
Titel
Effekt af regelmæssige antigentests til reduktion af smitte på skoler og arbejdspladser
Forfatter(e)
Freja Mette Terp Petersen, Jacob Bahnsen Schmidt, Kasper Telkamp Nielsen, Rebekka Quistgaard-Leth, Kaare Græsbøll og Lasse Engbo Christiansen.
Udgiver
Technical University of Denmark
Udgivelse
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
37
Udgivelsesår
2021

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.