I indeværende rapport har DTU IBM leveret prognoser for effekten på kontakttallet (Rt) på regionsniveau i fire forskellige scenarier vedrørende genåbning af skoler og arbejdspladser: 1. Smitteopsporing og ingen indførsel af gentagne, ugentlige antigentest 2. Ingen smitteopsporing og ingen indførsel af gentagne, ugentlige antigentest 3. Indførsel af gentagne, ugentlige antigentest uden smitteopsporing 4. Indførsel af gentagne, ugentlige antigentest og smitteopsporing Hver af de fire scenarier undersøges indenfor følgende to antigentestscreeningstrategier: 1. Alle skoleklasser og arbejdspladser er underlagt strategien 2. Afgangsklasserne i grundskolen, gymnasier og erhvervsuddannelser er underlagt strategien. Arbejdspladser og resten af skoleklasserne screenes ikke. Yderligere, i skolerne er der kun tilladt fysisk fremmøde for 0-4.klasse samt afgangsklasser. Resultaterne i denne rapport tager udgangspunkt i en individbaseret model (DTU IBM), hvor effekten af de forskellige scenarier vurderes med udgangspunkt i Region Hovedstaden.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Effekt af regelmæssige antigentests til reduktion af smitte på skoler og arbejdspladser
Forfatter(e)
Freja Mette Terp Petersen, Jacob Bahnsen Schmidt, Kasper Telkamp Nielsen, Rebekka Quistgaard-Leth, Kaare Græsbøll og Lasse Engbo Christiansen.
Udgiver
Technical University of Denmark
Udgivelse
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
37
Udgivelsesår
2021
Uddannelse og samfund
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.