Forskningsdatabase
Abstract

Hvordan kan faglighed og almendannelse understøttes ved hjælp af it og digitale medier? I denne bog præsenteres 10 eksemplariske undervisningsforløb, der alle byder ind med svar på dette spørgsmål. Undervisningsforløbene er udtænkt indenfor det samfundsfaglige, det naturfaglige og det kulturfaglige område og gennemprøvet på to danske gymnasier. De 10 forløb analyseres og kvalificeres ud fra et mediedidaktisk perspektiv, og læseren kan hente konkret inspiration til undervisning i spændingsfeltet mellem almen didaktik og digitalisering.

Fakta
Titel
Digitalt understøttet faglighed og almendannelse : 2: analyser og indblik
Forfatter(e)
Michael Paulsen og Jesper Tække
Udgiver
Unge Pædagoger
Udgivelse
Genre
Bog
Omfang, antal sider
250
Udgivelsesår
2019

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.