Det ministerielle tilsyn, der blandt andet er udviklet på baggrund af gymnasiernes tilknytning til Datavarehuset, måler på stadig flere indikatorer, de såkaldte KPI’er. Hvert år udtages et mindre antal institutioner til særligt tilsyn. KPI’erne peger dog i mange retninger og ikke direkte mod uddannelsernes formål. Hvad kan skoler stille op mod en sådan fragmentationsrisiko?
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Det omringede gymnasium og didaktisk strategi
Forfatter(e)
Peter Henrik Raae og Karl-Henrik Jørgensen
Udgiver
Gymnasieskolen
Udgivelse
Genre
Artikel
Omfang, antal sider
Udgivelsesår
2021
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.






