Forskningsdatabase
Abstract

Med fokus på hvordan overgangen fra grundskole til gymnasium opleves af elever og lærere, debatterer artiklen forskelle og ligheder i styredokumenterne og behovet for at forventningsafstemme mellem niveauerne. KU-følgeforskningsprojektet om Overgangsproblemer mellem grundskole og gymnasium i fagene dansk, matematik og engelsk (Birsch Ebbenskov, Jacobsen & Ulriksen 2014) peger på et behov for forventningsafstemning og anerkendelse af, at engelskfaget praktiseres på forskellige måder i de to niveauer i uddannelsessystemet.

Fakta
Titel
Centrale problematikker i overgangen fra grundskole til de gymnasiale uddannelser
Forfatter(e)
Lone Krogsgaard Svarstad og Anja Bols Slåttvik
Udgiver
EMU
Udgivelse
Genre
Artikel
Omfang, antal sider
5
Udgivelsesår
2021

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.