Forskningsdatabase
Abstract

Med fokus på hvordan overgangen fra grundskole til gymnasium opleves af elever og lærere, debatterer artiklen forskelle og ligheder i styredokumenterne og behovet for at forventningsafstemme mellem niveauerne. KU-følgeforskningsprojektet om Overgangsproblemer mellem grundskole og gymnasium i fagene dansk, matematik og engelsk (Birsch Ebbenskov, Jacobsen & Ulriksen 2014) peger på et behov for forventningsafstemning og anerkendelse af, at engelskfaget praktiseres på forskellige måder i de to niveauer i uddannelsessystemet.

Fakta
Titel
Centrale problematikker i overgangen fra grundskole til de gymnasiale uddannelser
Forfatter(e)
Lone Krogsgaard Svarstad og Anja Bols Slåttvik
Udgiver
EMU
Udgivelse
Genre
Artikel
Omfang, antal sider
5
Udgivelsesår
2021

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.