Hvad betyder det for mundtlighed i tysk, at den impulsive og improvisatoriske sproghandling tilsyneladende er så stor en udfordring for mange elever? Og hvorfor er det i fremmedsprogsundervisningen afgørende at kunne agere og reagere spontant og autentisk?
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Brug sproget, brug kroppen : Om handlingsorienteret mundtlighed i tyskundervisningen
Forfatter(e)
Karen Wobeser
Udgiver
Tysklærerforeningen for gymnasiet og hf
Udgivelse
Wissensvert nr. 47, s. 30-34
Genre
Tidsskriftartikel
Omfang, antal sider
4
Udgivelsesår
2022
Sprogfag
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.