Forskningsdatabase
Abstract

Hvad betyder det for mundtlighed i tysk, at den impulsive og improvisatoriske sproghandling tilsyneladende er så stor en udfordring for mange elever? Og hvorfor er det i fremmedsprogsundervisningen afgørende at kunne agere og reagere spontant og autentisk?

Fakta
Titel
Brug sproget, brug kroppen : Om handlingsorienteret mundtlighed i tyskundervisningen
Forfatter(e)
Karen Wobeser
Udgiver
Tysklærerforeningen for gymnasiet og hf
Udgivelse
Wissensvert nr. 47, s. 30-34
Genre
Tidsskriftartikel
Omfang, antal sider
4
Udgivelsesår
2022

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.