Forskningsdatabase
Abstract

Jeg vil i denne artikel forsøge at beskrive det, som jeg betragter som nutidens dilemma i billedkunstfaget: Billedkunstens mangfoldighed og nødvendige frihed versus målrettet, effektiv undervisning. Jeg vil dertil beskrive faget ud fra de involverede grupper: billedkunstlærerne, gymnasieeleverne og andre mennesker, som ikke direkte er involveret i billedkunstundervisning. Her bliver jeg nødt til at være ret grov i mine beskrivelser for at gøre min pointe klar.

Fakta
Titel
Billedkunst i gymnasiet
Forfatter(e)
Marten Tiemensma
Udgiver
Undervisningsministeriet
Udgivelse
Uddannelse 2000 (3)
Genre
Tidsskriftartikel
Omfang, antal sider
Udgivelsesår
2000

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.