Forskningsdatabase
Abstract

Kapitlet undersøger læreres opfattelse af skriftlighedens betydning i deres undervisning og som redskab for elevers faglige udvikling. Med temaet "at være skrivelærer" som omdrejningspunkt diskuterer kapitlet, i hvilken grad og på hvilke måder reformprojektet "ny skriftlighed" har etableret sig som et egentligt program for kontinuerlig udvikling af fagdidaktisk skriftlighed. 

Fakta
Titel
At være eller ikke være skrivelærer : På vej mod et gymnasialt skriveprogram
Forfatter(e)
Torben Spanget Christensen og Ellen Krogh
Udgiver
Hans Reitzels Forlag
Udgivelse
Gymnasiet i udvikling, kap. 4
Genre
Kapitel i bog
Omfang, antal sider
Udgivelsesår
2020

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.