Forskningsdatabase
Abstract

Kapitlet undersøger læreres opfattelse af skriftlighedens betydning i deres undervisning og som redskab for elevers faglige udvikling. Med temaet "at være skrivelærer" som omdrejningspunkt diskuterer kapitlet, i hvilken grad og på hvilke måder reformprojektet "ny skriftlighed" har etableret sig som et egentligt program for kontinuerlig udvikling af fagdidaktisk skriftlighed. 

Fakta
Titel
At være eller ikke være skrivelærer : På vej mod et gymnasialt skriveprogram
Forfatter(e)
Torben Spanget Christensen og Ellen Krogh
Udgiver
Hans Reitzels Forlag
Udgivelse
Gymnasiet i udvikling, kap. 4
Genre
Kapitel i bog
Omfang, antal sider
Udgivelsesår
2020

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.