Kapitlet undersøger læreres opfattelse af skriftlighedens betydning i deres undervisning og som redskab for elevers faglige udvikling. Med temaet "at være skrivelærer" som omdrejningspunkt diskuterer kapitlet, i hvilken grad og på hvilke måder reformprojektet "ny skriftlighed" har etableret sig som et egentligt program for kontinuerlig udvikling af fagdidaktisk skriftlighed.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
At være eller ikke være skrivelærer : På vej mod et gymnasialt skriveprogram
Forfatter(e)
Torben Spanget Christensen og Ellen Krogh
Udgiver
Hans Reitzels Forlag
Udgivelse
Gymnasiet i udvikling, kap. 4
Genre
Kapitel i bog
Omfang, antal sider
Udgivelsesår
2020
Almen didaktik og pædagogik
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.






