Forskningsdatabase
Abstract

Evalueringen af eksamensformer er en evaluering af de afsluttende eksaminer i det almene gymnasium. De tre eksamensformer der evalueres, er skriftlig eksamen, mundtlig eksamen og den større skriftlige opgave. Formålet med evalueringen er at belyse disse eksamensformers styrker og svagheder. I den forbindelse inddrages eksamensformernes sammenhæng med den forudgående undervisning og de kvalifikationer og kompetencer som eksamensformerne træner og måler. Hovedvægten er lagt på de traditionelle eksaminer, mens eksamensforsøg inddrages sekundært i perspektiverende øjemed.

Fakta
Titel
Eksamensformer i det almene gymnasium
Forfatter(e)
Dansk Evalueringsinstitut
Udgiver
Danmarks Evalueringsinsitut
Udgivelse
Genre
Evalueringsrapport
Omfang, antal sider
110
Udgivelsesår
2003

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.