Artiklen diskuterer de udfordringer, naturfagene har i ungdomsuddannelserne, i forhold til den kultur, børn og unge lever og vokser op i. På den ene side er der naturfagenes kultur og traditioner, og på den anden de kulturelle træk knyttet til moderniteten.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Børne- og ungdomskultur og naturfaglige uddannelser
Forfatter(e)
Lars Ulriksen
Udgiver
Uddannelsesstyrelsen
Udgivelse
I: Inspiration til fremtidens naturfaglige uddannelse, Uddannelsesstyrelsens temahæfteserie nr. 8 – 2003
Genre
Bidrag til antologi
Omfang, antal sider
33
Udgivelsesår
2003
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin

Magasin #35
er ude nu
Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.
Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt?
Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene
Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.