Artikel fra

Når man skruer ned for de røde streger og op for elevstemmerne

Eleverne bliver mere motiverede til skriftligt arbejde, når læreren skruer ned for de røde streger i og i stedet sætter eleverne til at give hinanden feedback.

Interview med Christine Friis Lippert, Christian Bonde Korsgaard og Peter Hobel

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.